Warm en warm - Reisverslag uit Pontevedra, Spanje van Mia Linskens - WaarBenJij.nu Warm en warm - Reisverslag uit Pontevedra, Spanje van Mia Linskens - WaarBenJij.nu

Warm en warm

Door: Mia

Blijf op de hoogte en volg Mia

06 September 2016 | Spanje, Pontevedra

Lieve mensen,

Vroeg op weg zoals jullie vanmorgen zagen en tot 13.00 gelopen.. Hoogtijd om te stoppen want het zou vandaag meer dan 40 graden worden. Geen weer meer en gevaarlijk om te lopen , er werd op tv gewaarschuwd voor de Pelgrino om niet na 12 of 13 uur te gaan lopen... In de koffie stop onderweg ontmoette ik Maria het Russisch meisje en Martin de Duitse man weer.. Zo gaat dat op de Camino ... Maria was heel moe en wilde liever niet lopen en nam na 4 km een Auberge. Marin en ik gingen verder op naar Caldas de Reis.. Ongeveer 18km,, omdat we dachten dat de Auberge alweer vol zou zitten besloten we 3 km voor de plaat een in participeren herberg te gaan en ook daar waren we net op tijd voor een bed.. Het is nu 16.30 en bloedheet en ik duik zo het plastic zwembad in.

Het verhaal van het wonder is, mijn tablet vergeten in Portugal in een herberg...wat nu... Ik wist welke herberg en besloot te bellen, en ja hij was gevonden, lag aan aan de oplader en in de vroege ochtend niet meer aan gedacht.. Hoe krijg ik dat ding nu weer in mijn bezit? Het beste leek om het met het rugzakvervoer mee te geven naar de volgende herberg. Ik was ondertussen in Spanje de plaats Tui, dat was dus prima en was al blij dat hij gevonden was, maar ja bij het volgende transport geen iPad... Uitgelegd aan de baas van de Auberge, hij bellen naar de Portugal , afgesproken weer opsturen naar de volgende herberg...ik vroeg op pad en wachten maar... En helaas weer geen iPad , nu begon ik toch wel te denken dat ik dat ding kwijt zou zijn . Maar een engeltje in de vorm van een Italians meisje vroeg wat er aan de hand was... Ze sprak goed Engels en Spaans en legde de situatie uit... Ook zij wilde het nummer en ging aan het bellen.. Weer werd de afspraak gemaakt om met transport mee te geven... Toen ging ook de leidinggevende er zich mee bemoeien en ging zelf bellen naar die Auberge, en die was heel kortdaad, opsturen of komen brengen met taxi... Naar de volgende plaats.. Het zou nu echt goed komen,,, ik volgende dag , gisteren dus, vroeg op om op tijd op de afgesproken plaats te zijn... En ik was op tijd maar geen iPad.. Weer niets en begon er niet meer in te geloven... Dan maar reisverzekering inschakelen.. Maar ja al je foto's en andere belangrijke dingen ben je kwijt...ik besloot nog wat te drinken en te eten met andere
wachtende, iedereen wist ondertussen van mijn IPad, en vonden het erg triest dat iPad niet terecht was. Ze leefde echt met mij mee.. Mooi hoor. Ik besloot nog een keer naar het afgesproken adres te gaan, en dan ja dan gebeurt het voor mij, een wonder, een man stapt uit een taxi met mijn IPad in zijn hand naar de afgesproken plaats lopen... Volgens mij werd ik helemaal gek! ja hij is van mij! Is toch niet te geloven.. Een iPad verloren inPortugal, vervoerd met een taxi Naar Spanje , en afgeleverd... Kosten 20.00 Euro! Ik vind het een wonder... Nu ben ik op Zoek naar het meisje , weet niet eens haar naam, wat mij geholpen heeft maar daarna niet meer heb gezien.. Maar ik blijf uit kijken naar haar en ik weet zeker dat ik haar ga zien! Wat ben ik haar dankbaar en is een traktatie waard!

St Jacobus is met mij!

Adios, mia

  • 06 September 2016 - 17:40

    Anton:

    Mia..Blijf geloven in wonderen en je zult zien slles komt goed.
    Vaja con dios.
    Anton en monique.

  • 06 September 2016 - 17:46

    Hannie:

    Hoi Mia,Zo heeft iedereen op z"n tijd een engeltje nodig. Ik moest meteen aan die man denken , die al z'n papieren in de vorige herberg had laten liggen .Gerard is toen met hem terug gereden om ze op te halen.Die man kon toen ook zijn geluk niet op.Ik hoop dat je dat meisje nog ontmoet.....succes ermee.
    Zo te lezen is het weer beter dan in Nederland.....al hebben wij beter wandelweer ...niet zo warm.
    De Defender wordt verscheept naar Aruba....geld hebben ze al over gemaakt.De kopers hebben hem zelf alleen op enkele foto's gezien.Lekker ver weg ....kom ik hem ook niet meer tegen.

    Nu Mia voor uit met die " pootjes " van je......voor mij ben je een SUPER MEID.
    Liefs Hannie.

  • 06 September 2016 - 17:51

    Amanda :

    Wat een mazzel heb je weer Mia, al heeft het je nogal wat moeite gekost.
    Maar gelukkig heb je hem terug.

    Nog maar eventjes en dan ben je alweer in Santiago, je gaat wel snel hoor.
    Geniet je er ook een beetje van.
    Nou, take your time
    Tot gauw

  • 06 September 2016 - 18:14

    Erni:

    Ja, inderdaad Mia, wonderen bestaan echt.

  • 06 September 2016 - 19:45

    Jaap En Wil:

    Mia wat bijzonder! Deze reis vergeet je nooit meer..... Op naar meer mooie momenten
    Buen Camino

  • 06 September 2016 - 21:29

    Corr:

    Hoi Mia,
    Was een weekje in Drenthe vandaar geen contact. Fijn dat alles weer goed is want je mist zoiets echt wel .Vind dat je erg snel gaat en hoop dat je ook geniet van je omgeving er is zoveel moois te zien onderweg zelfs in Drenthe. Liefs en gr. T&C

  • 06 September 2016 - 22:23

    Mike:

    Hoi .
    Die stress bij die warmte pfffff
    Gelukkig heb je m weer.
    Nu alles bij je houden he....anders sturen ze jou straks in een taxi naar huis.
    Dus dit verhaal wordt over 50 jaar (geheel verdraaid) vertelt als een pelgrims wonder van de pelgrim en de herrezen ipad...tegen die tijd net zoiets als nu het cassettebandje.

    Nou geniet nog ff van de wonderen en uitzichten.

    Xxx mike

  • 06 September 2016 - 23:48

    Rietje:

    Domme domme Mia eerst je route boekje en nu je tablet vergeten wat heb jij een engeltje op je schouder ( of misschien de priester) in ieder geval heb je na veel moeite je tablet weer terug.
    Wens je veel sterkte nog voor de komende dagen in de hitte doe voorzichtig en denk aan dat natte petje.
    Liefs H en R

  • 07 September 2016 - 09:12

    Annie :

    Gelukkig Mia je Ipad weer terug,ja je bent nu ook Oma en dan ga je wel eens wat vergeten en die hitte ben je ook niet zo gewend.

    Doe gewoon lekker rustig aan en geniet van de mooie dingen om je heen.

    liefs gr Annie

  • 07 September 2016 - 23:18

    Lia Van Peer:

    hoi mia

    je hebt volgens mij een engelbewaarder op je schouders met die hitte en dan nog je ipad kwijt gelukkig dat je hem terug hebt ik wens je nog veel sterkte met je verdere wandeling en doe voorzichtig het ga je goed gr frans en lia xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mia

Welkom allemaal!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 237004

Voorgaande reizen:

17 Juli 2019 - 25 Juli 2019

Elfstedenroute !

24 Mei 2018 - 24 Mei 2018

Griekenland, Kreta

07 Mei 2018 - 14 Mei 2018

Polen

13 Juli 2015 - 06 September 2015

Santiago de Compostela

28 Mei 2017 - 30 November -0001

Van Lissabon naar Porto

09 Augustus 2019 - 30 November -0001

Pelgrimeren op de fiets

Landen bezocht: