Nog een paar dagen. - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Mia Linskens - WaarBenJij.nu Nog een paar dagen. - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Mia Linskens - WaarBenJij.nu

Nog een paar dagen.

Door: Mia

Blijf op de hoogte en volg Mia

10 September 2016 | Spanje, Santiago de Compostella

Lieve mensen, wat een lieve felicitaties heb ik ontvangen...dank allemaal!

Nog een paar dagen te gaan, dinsdagavond weer vliegen naar Amsterdam.
Het was een " warme" tocht... Met mooie ontmoetingen, jong en oud, dik en dun maar ieder met een eigen intentie om deze tocht te gaan lopen.

Heel indrukwekkend is het verhaal van Martin, de Duitse man waar ik een aantal dagen mee heb gelopen. Martin is een " wonderkind". Na een ernstig auto-ongeluk , ongeveer 10 jaar geleden, hersenbeschadiging waardoor hij nooit meer zou kunnen lopen, en kwam in een rolstoel terecht.

Maar daar wilde hij zich niet bij neerleggen en na 10 jaar heel hard knokken aan zijn herstel heeft hij nu 2 Caminos gewandeld, 2 Marathons hard gelopen en bij thuiskomst gaat hij in training voor de Ultra marathon, iets meer dan 78 km... Nou als dat geen wonder is weet ik het niet meer! RESPEKT!
Samen zijn we aangekomen in Santiago, en dat was voor hem best emotioneel. Nu is hij onderweg naar Finisterre en Muxia, hij lopend ik ga zondag met bus... Misschien ontmoette we elkaar weer.

De Hollandse groep ook weer ontmoet en in prachtige omgeving samen de aankomst gevierd met eten en wijn!
Gisterenavond de Pelgrimsmis bijgewoond en zoals gewoonlijk bomvolle Kathedraal, veel politie op de been, geen rugzak mag mee in de Kathedraal en zeker 1.30 voor aanvang aanwezig zijn.. Maar alles is nu gecontroleerd en er zijn strenge regels. Al met al is en blijft het een bijzondere afsluiting van de Camino.
Daarna met Jean Paul de Frans man, ook meeglopen, gaan dineren, hij enkele woorden Engels en ik een paar woorden Frans kwamen we toch tot een goed gesprek.. Hahaha heel gezellig!

Vandaag verder ontmoetingen, eten en museum bezoeken en kijken of ik nog wat fatsoenlijks (kleding) kan vinden om mee thuis te komen.. Alles is vies en versleten dus dat ik achterlaten.

Doeiiiiiii kus mia

• 10 September 2016 - 13:47

Karin:

Hoi Mia

Wat een prestatie weer, geweldig.
    Ben zelf net terug van vakantie, maar heb je verslagen gelezen, TOP
    Groetjes en goede terugreis

• 10 September 2016 - 14:58

Marlies:

indrukwekkend wat je allemaal mee maakt.
    kan niet wachten om je verhalen persoonlijk van je te horen.
    Goeie reis naar huis.

• 10 September 2016 - 16:10

Wilma:

Lieve Mia, weer welkom thuis, wat een ervaring zeg. Veel ontmoetingen gehad hè. Ik heb genoten van je verslag.
    PS: zijn gisteren teruggekomen uit Monte Gordo, vele tripjes gedaan, met trein, en bus en nog gelopen ook.
    Weinig strand gezien, te warm, maar wel genoten van het zwembad van het hotel.
    Lieve groetjes en een warme omhelzing, Wilma

• 10 September 2016 - 16:36

Jo:

Leuk wat je allemaal meemaakt Mia. Na deze indrukwekkende reis + (verslagen),wens ik je een behouden thuisreis. groetjes : Jo.

• 10 September 2016 - 18:40

Anton:

Vaja con dios

• 11 September 2016 - 09:13

Alida:

Mia wat een prestatie, geweldig wat een mooie verhalen heb je gemaakt van je reis daar heb ik van genoten, prachtige foto's nu nog lekker een paar dagen na genieten.
    Wens je een goede terug reis en welkom thuis.

• 11 September 2016 - 09:45

Miep:

stoere Mia. geweldig dat het eindpunt bereikt is, maar ik dacht dat je nog lekker door zou lopen naar de zee? een prachtig verslag heb je gemaakt, dank je wel dat ik zo mee kon genieten van je ervaringen. Nog een paar mooie dagen en een goede terugreis. liefs.

• 12 September 2016 - 12:14

Marina:

Wat een bijzondere mensen met hun verhaal ontmoet je,
    je zult moeten{afkikken) maar thuiskomen gezond en wel is ook weer goed,
    geniet er maar van

• 12 September 2016 - 17:32

Mientje Kuijstermans [ Rik ]:

halo MIA wat moet ik nog toevoegen aan alle mooie verhalen van je vrienden en vriendinnen.
    natuurlijk wens ik je ook een behouden thuiskomst.
    en weer de groetjes uit de gemeente Roosendaal van Mientje.