Elfstedentocht, dag 3 - Reisverslag uit Sixbierum, Nederland van Mia Linskens - WaarBenJij.nu Elfstedentocht, dag 3 - Reisverslag uit Sixbierum, Nederland van Mia Linskens - WaarBenJij.nu

Elfstedentocht, dag 3

Door: Mia

Blijf op de hoogte en volg Mia

20 Juli 2019 | Nederland, Sixbierum

Hoi allemaal,

Het was weer een mooie dag, maar ja, met alle weersverwachtingen die wij hoorden waren we toch wel met beetje angst vertrokken. want wat te doen te doen bij onweer en en je fietst dan midden door de Friese weilanden, en er is geen schuilplaats te vinden?

Op internet gelezen wat we moesten doen bij onweer midden in het veld. Goed voorbereid. Dus na weer een zeer uitgebreid ontbijt, maar hopen dat het onweer niet hier is maar daar in Noord en Zuid Holland, hahaha.

Helaas na een paar kilometer ging het regenen, niet echt heel hard maar het werd toch tijd voor de regenponcho’s, nou dat lukt niet zomaar om die aan te trekken haha, geworstel met al dat plastic... maar uiteindelijk lukte het. En ja zo ging het een poosje door, had je ze net aan dan stopte het weer met regenen, uit die dingen, weer regen... haha

in de plaats Bolsward onze stempel opgehaald en daarna richting Harlingen. Daar scheen de zon dus mooie wandeling gemaakt naar de Haven, daar zwaaide we de mensen uit die met de veerboot naar Vlieland en Terschelling gingen. Tabee...leuke foto’s gemaakt en overheerlijke vegetarische pannenkoek gegeten, en dit allemaal in de zon!

Maar ja we moesten weer verder, inmiddels was het Weer veranderd en poncho’s aan, de weg vinden ging met de knooppunten op arm en houdertje voor op de fiets goed, maar toch af en toe een ommetje gereden om weer op de juiste weg te komen. En waar slapen we vannacht? In het piepkleine dorpje Sexbierum. En wat een geluk hebben we toch met onze slaapplaatsen, weer een geweldig gastvrije ontvangst, prachtig huis en mooie kamers. Toppie.

Net binnen begon het te onweren en hard te regenen... boffers zijn we toch. Half uurtje later scheen de zon en was de lucht blauw, alvast een voorproefje voor morgen want dan gaat de zon weer volop schijnen voor ons!

Alles verloopt dus prima en lachen en geniet van de mooie plaatsjes, natuur en vooral vriendelijke lieve Friezen!

En nu oogjes dicht en snavels toe.

Lieve groet, Van de fietsende vrouwen.

• 20 Juli 2019 - 18:48

Mike:

Mooi tochtje hoor!!!

• 21 Juli 2019 - 04:35

Hanny En Henk :

Goeie moarn.
    Wat een verslag. En belevenissen. Gieren van de lach .Heerlijk!!!!!!!
    Notabene woont er een schoolvriendin in Bolsward. Het weer viel hier wel mee gisteren.
    Voor deze dag veel fietsplezier en mooie tochten. Groetsjes uit tutti frutti dorp.

• 21 Juli 2019 - 09:40

Wilma De Graaff-Blom:

Wat een kanjers zijn jullie. Ondanks alle regen, heftige buien etc. Ook hier kwam het met bakken uit de lucht, maar mijn tuintje heeft ervan genoten.
    Ik blijf jullie volgen. Lieve groetjes, Wilma

• 22 Juli 2019 - 04:26

Hanny En Henk :

Een heel goede morgen.
    Nieuwe dag nieuwe belevenissen. Het verslag van gisteren nog niet gelezen De tablet was aan het opladen.
    Maar Hanny is een ochtendmens en een mailtje naar jullie is het eerste wat ik doe.
    Veel lieve groetjes van ons en geniet. TUTTI FRUTTI.

• 22 Juli 2019 - 04:48

Miep:

Wat heerlijk dat jullie zo kunnen genieten en goede slaapplaatsen hebben. Ben benieuwd waar jullie vannacht hebben geslapen en kijk uit naar de vrolijke foto’s. Alweer ver over de helft, voor de grote hitte weer in Leeuwarden? Lieve groet

• 22 Juli 2019 - 06:28

Anita F:

Je doet me nu denken aan een Friese vriendin van me... Dwars door alle weersomstandigheden gaat ze op haar fiets overal heen, kiezen op elkaar en fietsen maar.... Dat deden jullie dus ook...

Hopelijk tref je vandaag (maandag) beter weer.... In ieder geval gewoon doorgaan met trappen en plezier hebben met elkaar... Zet hem op!!!

• 22 Juli 2019 - 14:53

Sylvia:

Wat een toppers ik heb jullie jammer genoeg niet gezien anders had ik jullie zeker aangemoedigd een diepe buiging voor jullie