Helemaal thuis op Kreta. - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Mia Linskens - WaarBenJij.nu Helemaal thuis op Kreta. - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Mia Linskens - WaarBenJij.nu

Helemaal thuis op Kreta.

Blijf op de hoogte en volg Mia

28 Mei 2018 | Griekenland, Rethimnon

Dag lieve mensen,

Eindelijk even de tijd om een verslag te schrijven, hahaha niet dat we het zo druk hebben maar er komt dan weer wat anders tussen enz

De reis is goed verlopen, op tijd vertrokken , 16.25 en omstreeks 21.15 geland op Herikalon vliegveld, hier is het 1 uur later, dan op zoek naar hervat vervoer die ons naar het appartement zou brengen. En ja dat gingniet snel, eerst lang wachten op alle reizigers die naar hotel of appartement gebracht moesten worden, sommige konden de bus van Sunweb niet vinden dus dat was wachten en wachten, maar oké, het was ondertussen al donker, zagen we niets van de mooie natuur en rondrit van ongeveer 2uur. Midden in de nacht 24.00 waren we, moe en hongerig op de plaats van bestemming. Prima ontvangst dat wel en op onze vraag of er nog iets te eten was, konden we Pizza, wijn of ander drankje bestellen wat even later naar ons appartement werd gebracht....om 01.00 zaten we Piza te eten... mooi begin van de vakantie hahaha...prima appartement! Een bekende supermarkt 5 mrt aan de overkant... welke supermarkt.... raad maar! Haha

zaterdag besloten we het maar rustig aan te doen en de omgeving te verkennen en informatie in te winnen ,... zo van hoe kom je daar en weer terug, ook niet onbelangrijk toch:grinning:

We zitten ongeveer 4 km van Rythymnon af, in hebt plaatsjes Platanes, te lopen maar door omstandigheden doen we dat niet en nemen de bus die 50mtr lopen is..... alleeen staan er geen tijden bij, ook niet bekend bij de reisleiding, je wacht tot de bus komt... nou dat wilde we wel maar volgens ons rijden ze op zondag niet of heel weinig, we hadden in ieder geval een tijdje gestaan maar poehhhh .... we besloten een taxi te nemen en voor 8.00 euro, wel ff afdingen he, waren in 15 min in het centrum, haven , van Rythymonon.

We gingen het vissershaventje verkennen.... brrrrr allemaal vis..... prachtig opgemaakt en je werd zowat naar binnen getrokken om te eten.... dat is niet aan mij besteed... wel mooi en gezellig zag er alles uit.... daarna het best bewaard gebleven Kasteel van geheel Kreta bezocht, het Forezza, indrukwekkend, en bijzondere mooie vergezichten om mooie fotos te kunnen maken.

Het was best veel lopen, daarom in de smalle straatjes van Rythymnon een leuk plekje opgezocht waar we overheerlijk hebbebn gegeten. Het eten is hier echt betaalbaar en voor 20,00 euro kan je met wijn of ander drankje, met 2 personen eten... toppie... de raki, die we gratis krijgen is niet aan ons besteed, helaas....

Vandaag rustig aan gedaan, ff luieren en wat lezen is ook heerlijk.... het weer is hier bewolkt, af en toe zon, 22, tot 25 graden, heerlijk weer om iets te ondernemen, geen jas nodig en geen regen gehad. Vandaag wel nog even naar strand gelopen, dat is 200 mrt... alleen hoge golven en leeg strand ..... van de week komt de zon weer dus gaat vast goed komen.

Morgen willen wij met openbaar vervoer naar Chania gaan, hebben het uitgezocht hoe en waar overstappen, dat gaat spannend worden, gaat het lukken?

Over het algemeen spreekt men goed Engels dus dat moet goed komen...

wiffi is hier overal gratis aanwezig dus in de late avond gaan we ontspannen op bed NETFLIX kijken... toppie.

tot nu toe , bevalt het hier prima, heel lieve en aardige mensen, perfecter bediening en heerlijk eten... dat wordt weer lijnen bij thuiskomst.:+1:

• 28 Mei 2018 - 19:10

Mike:

Lekker hoor....krijg ook wel zin,. Hier 30 graden nu
    Geniet ervan met z'n 2en.
    Groetjes...x. Mike

• 28 Mei 2018 - 19:48

The Domboos (Berend En Hanni):

Weer heel leuk verslag, met plezier gelezen! Ga nog maar lekker verder zo, dat zal best lukken met jouw ruime reiservaring. Nog leuke Griekse mannen gespot? In Nederland is het momenteel voor onze begrippen bloedheet, ik lig zowat voor Pampus achter de laptop; ga me nu storten op een Campari met ijs.

• 28 Mei 2018 - 21:59

Karin:

Nou heerlijk hoor Mia.
    Fijne dagen nog

• 29 Mei 2018 - 11:33

Fia:

leuk verslag. heel veel plezier! Chania is een leuke stad om een dagje rond te kijken.
    fijne dagen nog

Rob:

Lekker genieten ma!

• 29 Mei 2018 - 17:07

JO:

Wat de temperatuur betreft, het is hier Grieks weer. doei doei. veel plezier.

• 30 Mei 2018 - 20:43

Annie Beekman:

Mia fijn dat het goed gaat,het is hier heel warm hoop dat het bij jou ook lekker weer is nu nog veel plezier en hoop dat je nog mooie dingen ziet gr Annie doeiiiii

Verslag uit: Griekenland, Rethimnon

Griekenland, Kreta

Hallo allemaal, hier zijn we weer, mee naar Griekenland?

Weer uitgerust van reisje Polen, morgen vliegen naar Kreta voor 10 dagen!

Wij, Hannie en ik gaan naar het plaatsje Rythymnon, het is de derde stad van Kreta en ligt aan de Noordkust van Kreta. In het hart van Rythymnon is er de oude stad gebouwd door de Venitianen en is een van de best bewaarde gebleven oude steden van Kreta. Een wandeling door de karakteristieke straatjes met oude gebouwen en stenen trapjes voelt als een reis terug in de tijd.

Er is een lang en breed zandstrand met aan de overkant een boulevard met supermarkten, winkels en veel drink en eetgelegenheden, wel belangrijk toch haha.

De reden om Rethymnon te bezoeken is dat het allemaal wat kleiner is en daardoor een relaxte sfeer heerst.... hierdoor is het een aantrekkelijke Griekse stad waar de Kretenzer sfeer behouden is gebleven.

Wat is er dan te beleven?

Het best bewaarde kasteel, het Fortezza bezoeken, de mooie Heilige Katharina Kerk bezoeken, en met dagtochten heel de omgeving gaan verkennen, bergen beklimmen, de hoogste is het Idi gebergte met het hoogste punt van Kreta, (2456), de Kourtaliotiko kloof bezoeken, vulkaaneiland Santorin bezoeken, Argeologisch Museum bezoeken, rondvaart houden, city tour en natuurlijk luieren en zwemmen.

Nu hopen dat we een leuk appartement hebben en dan gaan we ervoor.

Lieve groet,

Mi@