Heerlijke dag! - Reisverslag uit Albergaria-a-Nova, Portugal van Mia Linskens - WaarBenJij.nu Heerlijke dag! - Reisverslag uit Albergaria-a-Nova, Portugal van Mia Linskens - WaarBenJij.nu

Heerlijke dag!

Door: Mia

Blijf op de hoogte en volg Mia

11 Juni 2017 | Portugal, Albergaria-a-Nova

Hallo allemaal... ja ik ben weer wat km dichter bij Porto.

Gisteren ongelooflijk mooie Auberge... een paradijs, prachtige tuin, en iedereen was zo relaxed .. beetje praten, eten maken of andere zaten te lezen enz, ik was na lydl gelopen.. 500mtr lopen was nog net te doen, flesje wijn en alles wat nodig was om een salade te maken, broodje erbij en dat was het.

Het smaakte verrukkelijk, natuurlijk teveel gemaakt dus samen met Canadees koppel gedeeld... 2 Italianen, die kunnen lekker koken, werd ik uitgenodigd om mee te eten... poehhh ik zat al vol maar toch een klein hapje mee gegeten... heerlijk maar zat propvol... met al dat lekkers onderweg en goed eten kom ik nog dik thuis!

In ieder geval vandaag stond een korte route van 16.5 km op het programma, maar ja, het zijn er 8 km meer geworden. Ik startte vroeg, om de warmte voor te blijven, trouwens vanmorgen was erg klammig en zweterig weer, hoog vochtgehalte, toen de zon zo rond 10.00 doorbrak was dat over en voelde het beter aan!
maar wat doe je in een dorpje op zondagmorgen om 09.30. Niets te zien, doodstil, en de Auberge was nog gesloten... wat doe je dan?

Eerst koffie en een groot stuk overheerlijke cake gegeten.. goed ontbijt he, daarna maar doorgelopen naar de volgende slaapplaats.. vroeg genoeg en ik voelde mij prima!

De tocht verder was echt mooi door het eculyptus bos ..weet niet of ik dat goed schrijf... beetje klimmen en dalen maar dat mag geen naam hebben.. onderweg was er een evenement bezig, ik hoorde muziek, en hardlopers kwamen voorbij.. na vragen bleek het een marathon te zijn... poeh moest er niet aan denken in die hitte... beter lekker wandelen. Elke keer verbaas ik weer over de veel afbrokkelende huizen... soms staan op een mooi plekje maar staan op instortte ... jammer hoor.

Uiteindelijk kwam ik aan in de plaats Albergaria -a-Nova .. weer mooi plekje met goede voorzieningen... alleen geen mogelijkheid om eten te maken of zo... en ik wil toch wat eten he..

Na installatie van bed, stempel en douche en wasje doen en betaling op zoek naar restaurant, poeh 900mtr verder lopen.. jeetje zover, ja zover.. toch maar gedaan en daar zat ook een Duitse man die ik gisteren al had ontmoet... samen een heerlijk pelgrimsmenu voor 7.00 euro.. wijn inbegrepen en glaasje port van het huis toe... we zaten vol! Nu nog naar de Auberge omhoog terug lopen... haha is gelukt en liggen nu voor pampus. ga zo lekker in de tuin liggen lezen of slapen...

Morgen ongeveer dezelfde afstand als vandaag naar de plaats Sao JOAO da Madeiro... is het plan maar he weet maar nooit waar ik strand! Tot nu toe ben ik alleen in mijn kamer dus kan ik kiezen in welk bed ik slaap... Hahah

De Duitse man heeft een private room genomen.. is 3 maal zo duur , ik heb nu ook een , tot nu toe, een private room!

Er komen veel fietsers langs die op weg naar Santiago zijn en komen ook vaak laat aan... afwachten maar wat nog komt binnenwaaien of fietsen..

Lieve mensen bedankt weer voor de lieve reacties! Ga zo door!

Groetjes mia


  • 11 Juni 2017 - 18:12

    Mike:

    Lekker eten....heel belangrijk.
    Geniet maar van al het moois.
    Voor je t weet ben je al weer terug.

    X mike



  • 11 Juni 2017 - 18:25

    Hannie:

    Hoi Mia, daar het wat beter met mijn schouder/nek gaat zit ik weer achter de computer.
    Hier was de temperatuur ook weer boven de 26 graden. Ik merk het direct maar rustig in de tuin werken lukte wel.
    Joke en Vincent zijn vandaag naar Spanje vertrokken....fietsen mee en tent.
    Voor mijn idee zijn de slaapplekken beter dan in 2015. Toen was ook het lopen niet ontspannen.
    Gelukkig heb je daar nu geen last van.
    Zo ik lees heb je er ook meer plezier in....meer ontspannen.
    Ik hoop dat je vannacht weer lekker slaapt.....dan kun je er morgen weer tegen aan.
    Oostzaanse groetjes van Hannie.

  • 11 Juni 2017 - 19:20

    Jo Van Der Veer:

    Nou Mi@ ik heb vandaag meer km afgelegd als jij, maar........dat heb ik zittend gedaan, met een vriendin heerlijk in de duinen gefietst, bij schitterend weer, 87 km, alleen een beetje warm in het zadel,
    Je hebt weer erg je best gedaan met het leuke stukje en de foto's, hartelijk dank. Lieve groet : Jo.

  • 11 Juni 2017 - 19:48

    Annie:

    Mia je hebt weer 2 mooie dagen gehad fijn dat je steeds een fijne slaapplaats hebt kun je er s,morgens weer tegen aan.Dat er zoveel leegstaat he begrijp je ook niet en al die mooie bloemen onderweg mooi hoor als ik zo lees is het allemaal wel heel ontspannen fijn voor je,Morgen weer een fijne dag en slaap lekker liefs Annie


  • 11 Juni 2017 - 20:39

    Rik:

    zoals altijd prachtige foto's en een heel mooi reis verslag.
    MIA als ik de foto's zie met je rugzak en in dat warme weer .mijn petje voor je af.
    maar ja met een pelgrims tocht moet je toch een beetje afzien..[ grapje MIA ]
    weer de groetjes uit de gemeente Roosendaal. van Mientje & Corne & Rik.......

  • 11 Juni 2017 - 21:38

    Howard Ommel:

    So far so good

  • 11 Juni 2017 - 22:35

    Nathalie:

    Wauw, je bent alweer bijna in Porto. Groetjes, Nathalie

  • 12 Juni 2017 - 07:27

    Ingrid Koedijk:

    Wat een geweldig verslag weer. Je geniet met volle teugen. Fijn ! Veel plezier en zet je beste beentje voor

  • 12 Juni 2017 - 08:42

    Miep:

    Het is zo fijn om te lezen dAt het allemaal zo goed gaat, god of Maria is met je? Ik heb nog niet een keer een teleurgestellde toon gemerkt, eindelijk zit het allemaal eens mee, dat heb je ook nodig in je leven. Geniet er van dan geniet ik met je mee. Vooral niet te snel, want dan is het al om voor je het weet. Lieve groet.

  • 12 Juni 2017 - 16:46

    Melissa:

    Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat
    Alweer bijna bij Porto dat doe je toch best snel, op naar de volgende kilometers.

    Succes nog oma,
    Xxx melissa



  • 12 Juni 2017 - 17:05

    Wilma De Graaff-Blom:

    Gezellig en fijn dat alles goed verloopt, het lekkere eten en je goede conditie, ga zo door. Tot het volgende verslag. Hier alles oké, alleen een beetje fris.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mia

Welkom allemaal!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 237023

Voorgaande reizen:

17 Juli 2019 - 25 Juli 2019

Elfstedenroute !

24 Mei 2018 - 24 Mei 2018

Griekenland, Kreta

07 Mei 2018 - 14 Mei 2018

Polen

13 Juli 2015 - 06 September 2015

Santiago de Compostela

28 Mei 2017 - 30 November -0001

Van Lissabon naar Porto

09 Augustus 2019 - 30 November -0001

Pelgrimeren op de fiets

Landen bezocht: