Porto! - Reisverslag uit Porto, Portugal van Mia Linskens - WaarBenJij.nu Porto! - Reisverslag uit Porto, Portugal van Mia Linskens - WaarBenJij.nu

Porto!

Door: Mia

Blijf op de hoogte en volg Mia

14 Juni 2017 | Portugal, Porto

Vanmiddag Porto binnengelopen en daarmee het einde van deze Camino ...om over de mooie en hoge boog Louis I-brug binnen te komen gaf toch een bijzonder gevoel en plots was het besef er.. ik heb het weer geflikt.. hahaha eigenlijk is mijn conditie nu top en wil ik best verder lopen... maar ja al 2 maal porto naar Santiago gelopen dus dan wordt het een beetje saai he... het was dit keer niet zo lang.. ongeveer 350 km en dat is een stuk minder dan mijn vorige Caminos.. maar ik ben tevreden... er wachten weer andere uitstapjes... in Juli even de grens over en in September een kennismaking met Ierland... en ja moet ook de tuin eens bijwerken, andere afspraken nakomen enz haha

De laatste 2 dagen waren niet bijzonder , veel over asfalt en autowegen waar het verkeer je voorbij suisde, en het is best eng als je een grote vrachtwagen op je af ziet komen en dat er in geval van nood geen uitweg is... ik was dan ook heel blij dat er een pijl stond dat je ook binnendoor kon lopen.. je loopt wel een aantal km meer maar Dat weegt niet op tegen de rust rond je hoofd.

De afgelopen nacht in het plaatsje Grijo overnacht en weer bekende aldaar ontmoet, Canada en warempel 1 Nederlander uit het Limburgse land , Venlo . Konden we weer even Nederlands praten... omdat het waarschijnlijk dit de laatste avond dat we elkaar zouden zien werd er gekookt, de Canadezen koken graag, ik vond het allang goed... een grote pan macaroni met een overheerlijke saus... paar flessen wijn erbij en de avond was zo om.

Vanmorgen waren de Canadezen al vroeg op stap.. ik dacht 05.30.. morgen lopen zij weer verder dus willen ze even genieten van Porto, Pieter en ik hebben samen gegeten en op stap gegaan.. tenminste ik dan, Pieter was nog moe en pakte de bus naar Porto en wilde dan direct verder gaan lopen... ik ben benieuwd of hem dat gaat lukken!

Op mijn gemakkie de laatste afstand, 17km afgelegd op mijn gemakkie... nog even genieten van de tocht, beetje klimmen over grote stenen stappen maar was allemaal goed te doen en voor ik het wist stapte ik Porto binnen... wat is dat mooi,,, de Douro over en dan Porto, de oude stad zien liggen. Ik ben direct door gelopen naar de Kathedraal om mijn laatste stempel te halen en toen mijn hostel opgezocht... mooi plekje, 50 mrt van de rivier en heel dicht bij de brug... slaap met 8 vrouwen op een kamer.. mooi is het hier.. gordijntjes voor het bed voor privacy, goede bedden, leuke bar en heel behulpzaam.. jong en oud lopen hier door elkaar heen, Toppie.

Er hangt een fijne gezellige sfeer hier in Porto, veel toeristen maar niet te druk...vandaag alleen nog maar gezeten maar morgen ga ik ook de toerist uithangen.

We gaan het afsluiten met het mooie Porto!

Doeiiii

Tot laters!


  • 14 Juni 2017 - 22:26

    Marlies:

    YOU DID IT !!!
    Ik ben trots op je.
    Geniet nog even lekker van het toeristje spelen in Porto.

  • 14 Juni 2017 - 22:54

    Nathalie:

    Wat een top prestatie!

  • 14 Juni 2017 - 23:18

    Wil En Jaap:

    Top Mia! En wat een afsluiting Porto binnen lopen over de Dom Luís I-brug. Gigantische burg over de Douro en dichtbij een slaapplek. Wat een timing. Lekker nagenieten in Porto

  • 15 Juni 2017 - 00:10

    Rietje V Walree:

    Geweldig we zijn trots op je en bedankt dat je ons mee hebt laten genieten met je verslagen en fotos.
    Geniet nog van Porto en wensen je een goede reis naar huis.

  • 15 Juni 2017 - 08:26

    Anton En Monique:

    Hallo Mia van harte gefeliciteerd met je fantastisch prestatie. We hebben je op de "voet"gevolgd.
    Nog een prettig verblijf in Porto en wensen jou een voorspoedige terugreis.
    Groetjes.

  • 15 Juni 2017 - 09:15

    Katrien:

    Hallo Mia,

    het was fijn je onderweg ontmoet te hebben. je bent een voorbeeld voor velen, hoewel daar doe je het niet voor; Zo ' n jonge spirit ! Proficiat ! je hebt het gehaald, maar ook dat is jammer, want alweer een streep onder een avontuur. Wij hebben nog nagenoten van Coïmbra ( en onderweg ook je vlaggetje gevonden ) , en van Luso met nationaal park , en van de kust : Costa Nova . met de auto gaat het snel, maar niet zo intens; We blijven " te voet " de heerlijkste camino vinden, vooral voor ontmoetingen zoals met jou . Welkom in Brugge hopen we eens . Katrien en Frank vanuit Brugge

  • 15 Juni 2017 - 09:21

    Howard Ommel:

    Trots op je. Je hebt het mooi weer geflikt. Proficiat

  • 15 Juni 2017 - 09:46

    Hanny En Henk :

    Hallo Mia.
    Proficiat Mia. Heel knap van je. Zoveel kilometer gelopen. Ik doe je dat niet na..
    Wij wensen je alvast een WELKOM THUIS en zien en horen je weer in TUTTI FRUTTI. Veel groetjes van ons. Hanny en Henk

  • 15 Juni 2017 - 10:02

    Annie :

    Mia gefeliciteerd je hebt het weer gehaald ben trots op je,en nu nog even na genieten en dan weer naar huis gr liefs Annie


  • 15 Juni 2017 - 10:03

    Alida:

    Mia gefeliciteerd, en bedankt voor alle mooie verslagen en foto's van je reis, je hebt het maar weer gehaald knap van je hoor. Nu nog even lekker genieten van Porto, groetjes Alida

  • 15 Juni 2017 - 11:54

    Hannie:

    Hoi Mia, je hebt het weer "geflikt " eigenlijk had ik niet anders van je verwacht
    Met al die voorbereidingen moest het jou lukken.
    Geniet nog maar lekker in Porto.
    Jou enthousiasme heb ik nog niet eerder zo gezien.
    Geen "makke" onderweg......niets ergens laten liggen of zo.
    Mia ik denk dat velen een beetje jaloers op je zijn ....ik ook.
    Oostzaanse groetjes van Hannie.i

  • 15 Juni 2017 - 12:32

    Berend En Hanni:

    Hi Mia,

    Petje en hoedje af voor jou! Het is je weer - op je sloffen zo te lezen- gelukt. Geniet nog maar even na en doe nog maar wat leuke relaxte dingen - dat zal je zeker ook wel lukken.
    Tot ziens!

  • 15 Juni 2017 - 13:37

    Wil:

    Lieve Mia, Kanjer die je bent. Die foto van je met die brug, daar zijn Klaas en ik een paar jaar geleden onderdoor gevaren. Wat Ierland betreft, ook een aanrader. Twee jaar geleden daar geweest. Prachtig zo'n ruig land, ruige kastelen, en prachtige landschappen met veel schapen. En oh die muziek.
    Nou genieten, alleen toen viel het weer een beetje tegen, 16 gr. en veel regen. Maar ja, af en toe is het daar droog. Lieve groetjes, Wilma

  • 15 Juni 2017 - 15:50

    Jo Van Der Veer:

    Van Harte gefeliciteerd !!!!! Dikke Kus van : JO.

  • 15 Juni 2017 - 20:58

    Rik:

    MIA ..een geweldige prestatie.... ik moet het toch zeggen of schrijven ik ben heel erg jaloers op je.
    wat je doet wil ik ook heel erg graag. maar de omstandigheden laten dat niet meer toe .jammer.
    maar ik heb met je meegelopen .en zeker genoten van de mooie foto's. en je mooie verslag. bedankt.
    en weer de groetjes uit de gemeente Roosendaal van Mientje & Corne & en Rik.............

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mia

Welkom allemaal!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 236977

Voorgaande reizen:

17 Juli 2019 - 25 Juli 2019

Elfstedenroute !

24 Mei 2018 - 24 Mei 2018

Griekenland, Kreta

07 Mei 2018 - 14 Mei 2018

Polen

13 Juli 2015 - 06 September 2015

Santiago de Compostela

28 Mei 2017 - 30 November -0001

Van Lissabon naar Porto

09 Augustus 2019 - 30 November -0001

Pelgrimeren op de fiets

Landen bezocht: