Weer gestapt - Reisverslag uit Águeda, Portugal van Mia Linskens - WaarBenJij.nu Weer gestapt - Reisverslag uit Águeda, Portugal van Mia Linskens - WaarBenJij.nu

Weer gestapt

Door: Mia

Blijf op de hoogte en volg Mia

10 Juni 2017 | Portugal, Águeda

Hai lieve mensen, bedankt voor alle lieve reacties. Fijn dat jullie het nog volhouden om mee te lezen en beetje mee te wandelen.

Alles gaat nog steeds prima, geen blaren, geen pijntjes enz ben wel altijd weer blij, na ongeveer 25km wandelen een mooie slaapplaats te vinden.

Na vertrek uit de mooie sfeervolle stad Coimbra, langs de rivier de stad uit gelopen, de 25 km ging langs bossen, stille landwegen en verlaten dorpen... wat een vervallen boel soms en daarnaast weer een fantastisch mooi groot huis... hier maken ze volgens mij ook het programma ... droomhuis gezocht..haha

Het is nog steeds erg stil met pelgrims... opvallend zijn de Canadezen vertegewoordigd, de vrouwelijke meiden uit Canada ben ik uit het oog verloren maar zo gaat dat op de Camino... steeds weer nieuwe ontmoetingen. Gisteren was er een leuke ontmoeting met een leuke man uit Koeweit en een Spanjaard... wij zaten te eten en verbazingwekkend hoe we elkaar begrijpen he... Toppie.

Vanmorgen vroeg weer op pad en ook vandaag ongeveer 25 km en ik moet zeggen dat die afstanden voor mij gevoel steeds korter worden... hoewel vanmorgen wel zware benen .. komt door die muggen die mij wakker hielden.. grrrrrr
Maar na uurtje lopen en de bar open was voor koffie en lekker ontbijtje kreeg ik weer vleugels... ik wil relaxend lopen en overal waar ik kan even pauze nemen..praatje maken, brood en kaas in mijn tas, zon op mijn bolletje, .. kopje koffie.. ja niet te geloven. Gisteren kostte het 0.50 cent en vandaag 0.75 cent kan er wel af he.

Nu aangekomen in het plaatsje Agueda, en wat een mooie Auberge hier ... er zijn nu een vrouw uit Colombia, 3 Canadezen en paar Duitsers ... zit in de prachtige tuin dit verhaal te schrijven want de WiFi is prima hier!
Mooie kamers . kleinschalig, goed bed, mooie tuin en goedkoop! Hier is het even relaxen na een warme dag... ik zag dat lydle hier om de hoek is, misschien later wat boodschapjes doen.. en kokkerellen hahaha

Dus allemaal het is nog maar iets van ruim 75 km lopen naar Porto .... ben er zo!

Lieve groet,
Mia

O ja Rick , ik loop in Portugal! Ook bijna altijd mooi weer..
James de 85 jarige man, niemand weet waar hij is gebleven!



  • 10 Juni 2017 - 16:51

    Mike:

    Hoi

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Elke keer weer een.prestatie.

    Xxx. Mike

  • 10 Juni 2017 - 17:11

    Hannie:

    Hoi Mia,
    Vandaag dus toch achter de PC gekropen .
    Ik kon niet anders want wat jij presteert ik vind het geweldig.
    Gelukkig heb je goede slaapplaatsen dat geeft ook al ontspanning.
    Je voorbereiding is zeker niet voor niets geweest en ik denk dat door je manier van lopen
    alles meer ontspannen voor je is. Lekker lopen, koffie, broodje eten zoals je schrijft
    en dan weer verder.Nu nog 75 km. geniet van deze laatste kilometers.
    Voor mij ben je een kanjer. Groetjes Hannie.

  • 10 Juni 2017 - 17:16

    Marlies:

    Hoi Mia,
    Zo te horen geniet je enorm.
    Houwen zo !!!!

  • 10 Juni 2017 - 17:40

    Miep:

    Wat fijn dat het zo soepel gaat. Niet te snel want dan zit je zo hier weer in de drukte. Ook leuk dat je weer mensen overal vandaan tegenkomt. Uit Koeweit, moet opZoeken waar het ligt. Daar was toch een liedje over? Kiele kiele Koeweit? Gisteren had ik ergens een koffie verkeerd. 3 euro, dus blijf nog maar lekker daar genieten. Daaag

  • 10 Juni 2017 - 18:00

    Rik:

    HALLO MIA.. weer een prachtig verhaal met mooie foto's. hallo MIA .HANNIE schrijft achter de computer maar je moet voor de computer zijn en niet achter. [ grapje ] inderdaad geniet van de laatste 75 km.
    het ga je goed ....en weer de groetjes uit de gemeente Roosendaal....Mientje & Corne & Rik......................

  • 10 Juni 2017 - 18:38

    Marijke:

    Je kunt nog een stukje met mijn camino mee komen lopen Mia dat is. Ast gezellig. Groetjes Marijke

  • 10 Juni 2017 - 18:41

    Rob:

    Hoi ma.
    De afstand wordt niet korter de beentjes worden sterker.
    Liefs rob xxx

  • 10 Juni 2017 - 21:34

    Jaap En Wil:

    Fijn Mia om lezend met je mee te lopen. Wij zien het zo voor ons en wat geeft de Camino mooie ontmoetingen dit jaar meerdere Canadezen ook frans sprekende en Duitsers ontmoet.
    Onze laatste nacht sliep jong Canadees echtpaar met 8 maanden oude baby bij ons op de kamer.
    En je leeft nergens relaxter dan op de Camino doe je goed Mia met volle teugen genieten ....

  • 11 Juni 2017 - 11:09

    Berend En Hanni:

    Mia, je klinkt hartstikke enthousiast en gaat geweldig zo te lezen. Ik denk dan: zo gaat ie goed, zo gaat ie beter, al weer zo'n 25 kilometer! Je bent er bijna. Het lijkt heel snel te zijn gegaan en je hebt al heel wat gestapt!! Ook mooie foto's weer. Tot lezens!
    Doeii

  • 11 Juni 2017 - 20:01

    Rietje V Walree:

    Goed zo Mia voor je het weet ben je weer terug met weer een geweldige prestatiein je rug zak.

    Geniet van nog vande 75km en wens je nog mooie ontmoetingen.Wij genieten met je mee.
    Lievegroet en xxxvan H&R

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mia

Welkom allemaal!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 236969

Voorgaande reizen:

17 Juli 2019 - 25 Juli 2019

Elfstedenroute !

24 Mei 2018 - 24 Mei 2018

Griekenland, Kreta

07 Mei 2018 - 14 Mei 2018

Polen

13 Juli 2015 - 06 September 2015

Santiago de Compostela

28 Mei 2017 - 30 November -0001

Van Lissabon naar Porto

09 Augustus 2019 - 30 November -0001

Pelgrimeren op de fiets

Landen bezocht: