Lissabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Mia Linskens - WaarBenJij.nu Lissabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Mia Linskens - WaarBenJij.nu

Lissabon

Door: Mia

Blijf op de hoogte en volg Mia

30 Mei 2017 | Portugal, Lissabon

Goedemorgen vanuit mijn stapelbed in Lissabon,

Op de eerste plaats, allemaal hartelijk dank voor jullie lieve reacties.

Ook hoop ik dat mijn verhaal nu goed geplaatst gaat worden en niet de helft want dan grrrrrr

De reis met trein naar Eindhoven, met tussenstop in Hertogenbosch waar Marijke trakteerde op een hele grote Bosse Bol, en de NS prima op tijd verliep de reis voorspoedig.
Het vliegveld is even ietsje kleiner dan Schiphol, dus je vindt alles heel snel... de tas via zelf incheck achterlaten, even labeltje plakken en klaar ben je... en het was, zoals ik van andere hoorde druk die dag! Maar wel gezellig druk, veel huilende kinderen enz en laat mij het nu treffen dat ik naast jonge mensen met een huilende baby in het vliegtuig zit... pech kan je hebben.

De bus naar het centrum stond al klaar en hostel was ook snel gevonden... alleen het regende en dat was een tegenvaller...

Mooi hostel, prima bedden en ik moest bovenin slapen... kon niet geruild worden Hahah. Geen probleem dan..allemaal jonge meiden en de oudste mag naar boven Hahah met 10 vrouwen delen we de kamer en komen uit alle windstreken.. Amerika en Japan en een paar Hollandse meiden, het zijn geen pelgrims en dat is ook te merken aan alles. Grote koffers bij, weinig ruimte om je weg naar je bed te vinden. Maar het is wel gezellig.. we zien elkaar wel of niet in de avond want iedereen is heel de dag op stap...

Zoals ik 2 dagen heb gedaan, eergisteren maar een klein stukje gelopen naar de rivier, was best wel moe van de reis enz .. gisteren heerlijk geslenterd door de stad... ik zit midden n het toeristen gebied dus zeg maar Leidseplein, lekker druk en iedereen loopt met kaart of liever nog met IPhone de weg te vinden. Het nadeel is als je iets wilt gaan bezichtigen... moet je heel lang wachten, net als de lange rij die bij het Anne Frank huis staat, en tja daar heb ik geen zin en ook geen geduld dus maar omheen gelopen en andere dingen bewonderd... wat ook spannend is want dan ervaar je het net weer wat anders. Zoals die " kunstenaar" die van al het straatafval zijn eigen kunstvoorwerpen maakte en heel creatief bezig was.. echt geweldig om daar rond te lopen.. de prachtige pleinen en gebouwen, met mooie fonteinen is het tegenovergestelde van zo mooi! Je kon ook met oude tram of toeristenbus een rondrit maken maar zo druk en om samengeperst staande die rondrit te maken dat was niet mijn ding.

Vandaag vertrek uit Lissabon met trein naar Santarem, even nog uitzoeken hoe er te komen, kan met bus of metro maar heb ook gezien dat ik er lopend kan komen, beetje blijven bewegen toch.

Dag later startten met het echte werk waar ik tenslotte voor ben gekomen he.

Ik proobeer om een paar foto's bij dit bericht te plaatsen.

Tot in Santarem!
Het weer is hier prima, niet zo warm als in Holland ...

Dag dag!
P. S ik schrijf snel en impulsief dus let a u B niet op taalfouten en spellingen he .. heb geen correctieknop haha




  • 30 Mei 2017 - 09:48

    Alida:

    Hoi Mia, wat een prachtige foto"s, wens je heel veel succes met je missie hoop dat het niet al te heet word tijdens je wandel tocht zet hem op. Groetjes Alida.

  • 30 Mei 2017 - 10:18

    Jo Van Der Veer:

    Heb in gedachten met je mee gelopen, wat leuk schrijf je toch Mi@.
    En via de mooie foto's een goed beeld van wat je allemaal ziet,
    Lieve groet van mij : Jo.

  • 30 Mei 2017 - 10:37

    Marlies:

    Hi Mia,
    Zo te zien is Lissabon een prachtige stad.
    Succes met je wandeling, laat alle muizenissen lekker uit je hoofd waaien.
    Liefs, Marlies


  • 30 Mei 2017 - 10:52

    H. Ommel:

    Hi Mia veel succes. We lezen de verslagen ademloos en het is net alsof we er zelf bij zijn. Ook de foto's geven een mooi beeld van wat je allemaal onderweg meemaakt en tegenkomt.

  • 30 Mei 2017 - 12:11

    Mike:

    Veel plezier en succes.
    Xxx

  • 30 Mei 2017 - 15:05

    Anie:

    Mia in gedachten loop ik weer met je mee,veel succes liefs Annie

  • 30 Mei 2017 - 16:19

    Rik Van Nassauw:

    ja MIA ...... wat jij nu doet zijn mijn dromen.......maar helaas....
    toch bedankt voor de mooie prachtige foto's..
    en ik blijf in gedachten toch mee lopen..
    weer de groetjes uit roosendaal

  • 30 Mei 2017 - 21:27

    Rietje V Walree:

    Fijn Mia dat je nu goed op weg bent wens je goed weer en veel wandel plezier.

  • 30 Mei 2017 - 22:05

    Rob:

    Hoi ma.
    Wat een mooie foto's.lijkt me een mooie stad.
    Veel plezier straks met wandelen en geniet ervan.
    Groetjes rob en marieke.xxxx

  • 30 Mei 2017 - 22:52

    Amanda:

    Hoi Mia,
    Fijn dat de reis goed is verlopen en je hostel goed was.
    Nu gaat de Camino pas echt beginnen, heel veel plezier.
    Leuk weer om je te volgen via je blog.
    Succes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mia

Welkom allemaal!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 237034

Voorgaande reizen:

17 Juli 2019 - 25 Juli 2019

Elfstedenroute !

24 Mei 2018 - 24 Mei 2018

Griekenland, Kreta

07 Mei 2018 - 14 Mei 2018

Polen

13 Juli 2015 - 06 September 2015

Santiago de Compostela

28 Mei 2017 - 30 November -0001

Van Lissabon naar Porto

09 Augustus 2019 - 30 November -0001

Pelgrimeren op de fiets

Landen bezocht: