Kreta - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mia Linskens - WaarBenJij.nu Kreta - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mia Linskens - WaarBenJij.nu

Kreta

Door: Mi@

Blijf op de hoogte en volg Mia

24 Mei 2018 | Nederland, Amsterdam

Naar Kreta!

Hallo allemaal, hier zijn we weer, mee naar Griekenland?
Weer uitgerust van reisje Polen, morgen vliegen naar Kreta voor 10 dagen!

Wij, Hannie en ik gaan naar het plaatsje Rythymnon, het is de derde stad van Kreta en ligt aan de Noordkust van Kreta. In het hart van Rythymnon is er de oude stad gebouwd door de Venitianen en is een van de best bewaarde gebleven oude steden van Kreta. Een wandeling door de karakteristieke straatjes met oude gebouwen en stenen trapjes voelt als een reis terug in de tijd.

Er is een lang en breed zandstrand met aan de overkant een boulevard met supermarkten, winkels en veel drink en eetgelegenheden, wel belangrijk toch haha.

De reden om Rethymnon te bezoeken is dat het allemaal wat kleiner is en daardoor een relaxte sfeer heerst.... hierdoor is het een aantrekkelijke Griekse stad waar de Kretenzer sfeer behouden is gebleven.

Wat is er dan te beleven?

Het best bewaarde kasteel, het Fortezza bezoeken, de mooie Heilige Katharina Kerk bezoeken, en met dagtochten heel de omgeving gaan verkennen, bergen beklimmen, de hoogste is het Idi gebergte met het hoogste punt van Kreta, (2456), de Kourtaliotiko kloof bezoeken, vulkaaneiland Santorin bezoeken, Argeologisch Museum bezoeken, rondvaart houden, city tour en natuurlijk luieren en zwemmen.

Nu hopen dat we een leuk appartement hebben en dan gaan we ervoor.

Lieve groet,

Mi@

• 24 Mei 2018 - 10:02

Mia Linskens:

Hallo allemaal, er ging iets fout...grrrr... het verslag stond bij de reis van Polen. Na veel knip en plakwerk, is het gelukt om het opnieuw te plaatsen.

Voor degene die al gereageerd hadden, dank je wel en sorry voor het denk ik, twee maal hetzelfde bericht te ontvangen.

Als de letters klein zijn, kan je boven rechts, op de grote A klikken , kan je zoveel keren doen tot het voor je beter leesbaar is.

• 24 Mei 2018 - 11:30

Miep:

Lieve Mia,
    Wat heerlijk dat je weer zelfstandig gaat reizen en je eigen dag mag invullen.
    Heel veel plezier en ik lees graag hoe het verder met jullie gaat, er is veel cultuur en natuur op Kreta, je gaat vast heel erg genieten. Als jullie terug zijn, zijin weer weg maar ik kan niet zo,n mooi verslag als jij maken. Goede reis en tot mails!

• 24 Mei 2018 - 13:26

Howard Ommel:

Veel reisplezier en hou ons op de hoogte van alle wilde avonturen. Succes en ook groeten aan Hannie

• 24 Mei 2018 - 13:29

Marlies:

Nou Mia, je hebt je goed ingelezen, interessante informatie gevonden.
    Ga er van genieten, samen met Hannie!

• 24 Mei 2018 - 19:21

Rietje V Walree:

Lieve Mia wens jou en Hannie een goede reis naar Griekenland en ga lekker genieten van mooi weer en doe voorzichtig.
    Lieve groetjes van ons.

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Griekenland, Kreta

Hallo allemaal, hier zijn we weer, mee naar Griekenland?

Weer uitgerust van reisje Polen, morgen vliegen naar Kreta voor 10 dagen!

Wat is er dan te beleven?

Nu hopen dat we een leuk appartement hebben en dan gaan we ervoor.

Lieve groet,

Mi@