Coimbra - Reisverslag uit Coimbra, Portugal van Mia Linskens - WaarBenJij.nu Coimbra - Reisverslag uit Coimbra, Portugal van Mia Linskens - WaarBenJij.nu

Coimbra

Door: Mia

Blijf op de hoogte en volg Mia

08 Juni 2017 | Portugal, Coimbra

Hallo allemaal,

Bedankt weer voor het meewandelen door de hitte van Portugal.

Ik ben gisteren, na een prachtige wandeling door bos en wijngaarden, beetje klimmen maar was niet te zwaar. Om 06.00 vertrokken uit Rabacal, want de temperatuur kon weer oplopen rond 30 Gr.

Dus maar op tijd gaan stappen.en de nodige rust genomen onderweg met koffie en koek en cola Loop je lekker..

Na 10.00 uur voelde het al heel warm aan, gelukkig had ik toen al de grootste helft erop zitten...

Aangekomen in Coimbra en als je de brug overloopt heerst er de sfeer van de grote stad, genoeg om 2 dagen door te brengen.. nou zeg maar 1 dag want toen ik eenmaal op terras zat bij te komen voelde je pas dat je moe was.

Mijn hostel was ook nog stukje lopen..dicht bij het station, waar morgen de route weer langs komt dus ik kan kiezen.... lopen of de trein naar Porto nemen? Hahaha

Een eigen kamer en geen gesnurk is toch ook even lekker. gisteren was het een slechte nacht met veel mannen die behoorlijk wat bier op hadden... gggrrrr grrrrrr

Verbazingwekkend zijn de verhalen die je af en toen te horen krijgt zoals de Duitse man, weet zijn naam niet.. hij had wat blaren en we kwamen aan de praat. Zijn verhaal was, 10 dagen voor hij deze tocht ging lopen kreeg hij een behoorlijk zwaar auto ongeluk..... dokter vertelde hem niet te gaan lopen... er is wat mis met zijn nek en hij moet geopereerd worden. Maar ja, na veel praten en doen mocht hij toch gaan maar je kan zien aan hem dat het echt een lijdensweg is.
Zitten en liggen doet pijn.. ik kan beter blijven lopen zei hij... nou dan is dit dan toch het beste maar of het ook het beste voor zijn lichaam is?
Ik moet nog altijd aan Martin van vorig jaar denken, ook een Duitse man, zijn verhaal was dat hij verlamd was na een auto-ongeluk en toen na jaren van revalidatie weer kon lopen en de Camino liep. Weten jullie nog?
De wonderen zijn de wereld niet uit..

Ik ga nu maar eens opschieten want is al 08.00 uur... gisteren had ik al 10km gelopen haha
jullie van mij hoe Coimbra was en waar ik morgen naar toe stap!

O ja , was de video, stukje Fatimamis te bekijken? Laat even weten want misschien heb ik het verkeerd gedaan...

Doeiiiiiii
Mia

  • 08 Juni 2017 - 08:55

    Howard Ommel:

    Veel loopplezier en bedankt voor je mooie reportages..

  • 08 Juni 2017 - 09:37

    Erni:

    Wat een heerlijke tocht lijkt mij dit, Mia. Nog veel plezier.

  • 08 Juni 2017 - 10:08

    Marijke:

    Mooi verhaal Mia. ja, ik kan de Duitse man me nog herinneren. Geweldig dat er zulke mensen en doorzetters zijn. Jij blijft ook eeuwig jong met je wandelen en ondernemerslust. Prachtig hoor.
    Vanmiddag ga ik op weg. Slaap vannacht in Amsterdam en vlieg morgen naar Asturias en dan de bus naar Gijon. Vandaar ga ik op pelgrimstocht. We houden contact. Groetjes Marijke

  • 08 Juni 2017 - 10:37

    Thea:

    Hoi Mia. Wat een genot je verhalen te lezen en ons deelgenoot te maken van jouw belevenissen en het wandelen. Geweldig. Super gaaf. Zou het graag willen maar mijn lichaam laat dit niet toe, maar door jouw mooie verhalen wandel ik met je mee. Succes en veell groetjes van Thea en Ron

  • 08 Juni 2017 - 11:35

    Jo Van Der Veer:

    De video was heel goed gelukt hoor ! en je mooie foto's ook, zelfs het pad met struikelstenen.
    Petje af voor je door zetten. Lieve groet van mij. Jo.

  • 08 Juni 2017 - 12:02

    Berend En Hanni:

    Met bewondering je nieuwe reisverslag en mooie foto's gelezen en bekeken. Zo te zien ga je echt lekker. Hoe doe je het toch? Gewoon doorgaan, doorgaan, doorgaan!!!!

  • 08 Juni 2017 - 13:49

    Alida:

    Zo Mia even lekker genieten van de mooie stad. Leuk verhaal weer en mooie foto"s, vind het knap van je elke dag weer aan doorzettingsvermogen ontbreekt het niet bij jouw. Succes nog en groetjes Alida.

  • 08 Juni 2017 - 15:30

    Miep:

    Ha mia,, ja we hebben ook van het filmpje genoten omdat er voor Johan een mooi orgel op staat. Ontzettend goed dat je zo vroeg bent vertrokken en nu kun je rustig genieten van de mooie stad. Ik hoop jou nog eens na te doen. Heel veel goeds en een zoen.

  • 08 Juni 2017 - 17:09

    Karin:

    Hey Mia, wat ben je toch goed bezig.Mooi om mee te reizen.
    Veel succes nog. Groetjes uit Zaandam

  • 08 Juni 2017 - 19:23

    Wilma De Graaff-Blom:

    Mia, mooi verhaal. Als je op Porto beland, moet je beslist eens gaan kijken, in de stationshal. Met al die blauwe tegeltjes, allemaal ambachtsvoorstellingen. Prachtig. Geestelijk wandel ik met je mee. Vandaag ook nog 10 km gelopen, blijven dus actief. Lieve groetjes, Wilma

  • 09 Juni 2017 - 18:00

    Rik:

    ik pas mijn verhaal aan alle............ die je niet zijn vergeten zijn.
    en geniet verder van je pelgrims tocht.... en ik loop nog steeds in gedachten met je mee.
    weer de groetjes uit de gemeente Roosendaal.
    en lieve groetjes van Mientje.& Corne & Rik..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mia

Welkom allemaal!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 236994

Voorgaande reizen:

17 Juli 2019 - 25 Juli 2019

Elfstedenroute !

24 Mei 2018 - 24 Mei 2018

Griekenland, Kreta

07 Mei 2018 - 14 Mei 2018

Polen

13 Juli 2015 - 06 September 2015

Santiago de Compostela

28 Mei 2017 - 30 November -0001

Van Lissabon naar Porto

09 Augustus 2019 - 30 November -0001

Pelgrimeren op de fiets

Landen bezocht: