Korte route en relaxen - Reisverslag uit Rabaçal, Portugal van Mia Linskens - WaarBenJij.nu Korte route en relaxen - Reisverslag uit Rabaçal, Portugal van Mia Linskens - WaarBenJij.nu

Korte route en relaxen

Door: Mia

Blijf op de hoogte en volg Mia

06 Juni 2017 | Portugal, Rabaçal

Even een kort berichtje zoal ook mijn wandeling vandaag was.

Ongeveer 12 km maar... lekker vroeg op stap en voor het eerst een beetje regen gehad.. poncho aan maar na 10 min weer uit gedaan en heel relax gelopen. Ergens verdwenen de pijlen plotseling en op gevoel de richting gevolgd ... en zowaar, wat ik niet had verwacht, ik ging de goede kant op en zag na een poosje weer een gele pijl! Ik zat goed... ik ben altijd zo blij als ik dat teken zie!

Ik wandelde weer langs ruwe wegen, grote stenen met regelmatig een klimmetje tussendoor... na 2.5 uur lopen kwam ik al bij de Auberge aan waar ik wilde blijven... even getwijfeld... doorlopen maar??? Is nog zo vroeg, eerst maar eens koffie en kijken hoe het hier is... nou ik hoefde niet lang te twijfelen.. zo mooi hier en lieve mensen.. ik mocht al een bed uitzoeken en ik nam de beste natuurlijk... heerlijk mijn wasje gedaan want begint behoorlijk te stinken... en rugzak maar weer eens nagekeken of er. Weer wat weg kan... zo vliegt de dag om en nu zijn alle kamers waar 8 bedden in staan vol... zelf mijn eerste Nederlander ontmoet! Verder Duitsers en leuke mensen uit Canada.

Iedereen os nog even aan het luieren en je gelooft het of niet er staat een zwembad in de tuin en ja natuurlijk ben ik erin geweest... heerlijk koel. Goed is het hier...vanavond zal het wel leuk worden,

Voor morgen staat er een lange weg op het programma.. dat wil ik wel in een keer doen en dat zal ook wel lukken, 30 km en niet teveel klimmen en dalen.
De plaats is Coimbra waar het echt mooi moet zijn, dus ik heb daar 2 nachten een lekker goedkoop hostel kunnen boeken om zodoende er een dag door te kunnen brengen en goed te slapen.

Tot morgen vanuit Coimbra!

O ja het lukt niet erg goed om momenteel fotoshoot te plaatsen... ga het nog een keer proberen anders later weer! En de 85 jarige man uit USA , ik zei Jimmy maar heet James... hahaha maar mensen hebben weer zien lopen maar was de weg weer kwijt dus kan je daar een vraagteken bij zetten???



  • 06 Juni 2017 - 18:18

    Mike:

    Hoi
    Het hoeft niet altijd lang toch, lekker genieten maar.
    Hier momenteel koud en storm brrrr.

    Groetjes van ons

  • 06 Juni 2017 - 18:22

    Mia Linskens:

    Kunnen jullie de video bekijken? Fatima

  • 06 Juni 2017 - 18:38

    Cota Linskens:

    Hallo Mia. Je doet het goed mooie route, we wensen je veel loop plezier, wij gaan naar Limburg. Groet Cora Karel

  • 06 Juni 2017 - 20:35

    Wil Combee:

    Goed plan om 2 dagen in Coimbra te blijven!
    Mooie stad!

  • 06 Juni 2017 - 20:38

    Hanni En Berend:

    12 km lopen -- lekker kort schrijf je. Ja voor jou wel!!!! Het wordt voor jou hopelijk nog verder een heel lekker relaxte dag met allerlei leuke mensen en tempo Latino! Voor morgen, zet hem maar weer ouwerwets op! Toi, toi, toi!

  • 06 Juni 2017 - 21:49

    Rietje V Walree:

    Lekker he zwemmen is weer eveneen andere beweging dan lopen.Succes morgen met de 30k.m.hopelijk niet te warm.groetjes van H en R

  • 07 Juni 2017 - 06:33

    Jaap En Wil:

    Lekker een dag bijkomen en vandaag naar het mooie Coimbra
    Buen Camino

  • 07 Juni 2017 - 11:02

    Alida:

    Zo Mia je heb groot gelijk om ook even lekker te relaxen, er staat je alweer genoeg kilometers te wachten en dat je dan even 2 dagen rustig aan doet en van het plaatsje gaat genieten goed van je. Sterkte met de 30 km ven hopelijk heb je daar goed weer. Groetjes Alida

  • 07 Juni 2017 - 12:09

    Marijke:

    Coimbra is machtig mooi om te bekijken. Hoeveel km heb je inmiddels al totaal in de benen? Veel loopplezier. Groetjes Marijke

  • 07 Juni 2017 - 18:26

    Nico:

    Het ontbreken van routebordjes bij wandelingen in Portugal komt me bekend voor. Coimbra is een universiteitsstad, daar is altijd wel wat te beleven. Sterkte voor morgen. Groet Nico

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mia

Welkom allemaal!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 236984

Voorgaande reizen:

17 Juli 2019 - 25 Juli 2019

Elfstedenroute !

24 Mei 2018 - 24 Mei 2018

Griekenland, Kreta

07 Mei 2018 - 14 Mei 2018

Polen

13 Juli 2015 - 06 September 2015

Santiago de Compostela

28 Mei 2017 - 30 November -0001

Van Lissabon naar Porto

09 Augustus 2019 - 30 November -0001

Pelgrimeren op de fiets

Landen bezocht: