Hier ben ik weer! - Reisverslag uit Alvaiázere, Portugal van Mia Linskens - WaarBenJij.nu Hier ben ik weer! - Reisverslag uit Alvaiázere, Portugal van Mia Linskens - WaarBenJij.nu

Hier ben ik weer!

Door: Mia

Blijf op de hoogte en volg Mia

04 Juni 2017 | Portugal, Alvaiázere

Hallo lieve mensen,

Alles gaat goed hoor Wil, ik zag dat je ongerust werd maar het kwam er niet van om te schrijven... steeds wat aan de hand met internet.. of te laat van het Diner terug enz.. gisterenavond een heel stuk geschreven en toen was plotseling alles weg... daarna had ik ook geen zin meer.

Maar ik ga voorspoedig...geen blaren, de voetjes doen het prima .. wat stijve spiertjes maar dat mag wel na enkele dagen 30km...
Vanaf Golega naar Tomar was een echt mooie route.. een echte Caminoweg... beetje klimmen en dalen, afgewisseld met Bos waar het heerlijk rook naar de Eculyptusbomen ... ik toen dit is voor mij eigenlijk de start van de Camino... zo voelde het... als ik de start over kon doen zou ik hier beginnen.

In Tomar 2 nachten en 1 dag door gebracht in Fatima.. was een aparte ervaring! Indrukwekkend is het grote plein!

Bussen vol met mensen uit alle werelddelen bezochten deze plaats en bij de Mariakapel.. denk dat het staat op de plek waar het "wonder" is gebeurd werd om het uur een openbare mis gehouden met mooi gezang en pelgrims werden ook genoemd.
Ik zag mensen op hun knieën voortschuiven met pijn vertrokken gezichten, of zelfs liggend op hun buik.. mensen armen vol met grote en kleine kaarsen op weg om ze aan te steken.
Op de knieën heb ik niet gekropen maar heb wel de nodige kaarsen voor iedereen die mijn lief is gebrand. Is toch een bijzonder gevoel om daar te staan!
Verder is het een erg toeristisch gebeuren met dezelfde souveniers overal!

Uitgerust op stap vandaag.
De pelgrims zijn nog heel schaars.. in totaal nog maar 5 of 6 ontmoet... België, nu Ier, Spanje, Australië en gisterenavond en echt bewondeswaardig een man van 85 uit Amerika!
Ongelooflijk en ik neem mijn petje af... ik ben benieuwd of hij het gaat redden. Tot nu toe was hij met bus en trein tot Tomar gereisd en vandaag zou zijn eerste dag van lopen zijn. Zou hij 30 km aan kunnen? Heeft vorig jaar de Franse Camino gedaan dus is en moet wel in conditie zijn. Ik hoop dat ik hem nog kan ontmoeten want wil nog het een en ander van hem weten.

Vandaag dus op stap van Tomar naar Alvaiazere, een klein plaatsje waar e Auberge staat.. eerder was er nergens te slapen want de mooie route ging door bos en stille dorpen, nog nooit zoveel ingestorte en leegstaande huisjes gezien als vandaag, blaffende honden van groot tot klein en gelukkig aan de ketting of achter het hek. Een half opgegeten door mieren, slang gezien en prachtige bloemen in de mooie verzorgende tuinen. De pijlen staan redelijk goed aangegeven, altijd opletten! En hetbweervwas prima.. vanmorgen fris, later lekker Zon en windje, gelukkig geen 30 graden meer. Daar wordt je beroerd van.

Nu aangekomen in Hostel Pinheiro, en heb ik een heerlijke 1 persoonskamer.. luxe hoor.. Australië, Ier, Spanje zijn ook al binnen en iedereen ligt te rusten... veel te warm buiten... nu wachten we op de Belgen! Die zijn nog aan het stappen... ik zeg ook stappen want dat zeggen hun ook en vind het leuk klinken. Beide kunnen ze wel Portugees spreken en dat is en kan heel handig zijn...
ik heb heel wat foto's gemaakt en ik probeer er wat te plaatsen maar of het gaat lukken? ook hier valt het internet regelmatig even weg.... straks lekker eten en voorraad eten inslaan voor morgen onderweg.

Morgen is de route naar Rabacal, maar net gelezen dat het 32.5 km is. Zal toch wel eerder een slaapplaats zijn voor deze pelgrim he. We zullen zien lieve mensen.
Allemaal weer bedankt en tot later!
Lieve groet,

Mia


  • 04 Juni 2017 - 18:15

    Mike:

    Hoi ma.
    Leuk om te lezen dat het goed gaat en dat je lekker geniet.
    Ga zo door he.!!!
    We blijven het volgen natuurlijk.
    Denk dat menig wel een beetje jaloers is.

    Xxx. Mike

  • 04 Juni 2017 - 18:36

    Rik Van Nassauw:

    MIA ...weer een mooi reisverslag .als je schrijft over het wonder van het MARIA kapel.............................
    ik heb het verder gelezen met tranen in mijn ogen. er zijn god zij dank nog mensen die rooms katholiek zijn.... en inderdaad van die man van 85 jaar . [maar als je gezond mag blijven doe jij dat ook nog met je 85 jaar je bent iemand met een wil en karakter.] verder sterkte met je volgende dag van 32.5 km.......... weer een lieve groet uit de gemeente Roosendaal.van MIENTJE & en RIK & en CORNE..............
    en bedankt voor je mooie reisverslag..

  • 04 Juni 2017 - 18:41

    Jaap En Wil:

    Fijn Mia dat je het Caminogevoel weer ervaart. Als ik je verslag lees komen de eerste etappes van de Francés weer ingedachten. Wij nemen ons petje voor je af 30 km lopen met 30 graden! Dit jaar naar Fatima heb je goed gepland Mia;-) bijzonder om mee te maken.
    Mia wij worden blij als wij je verslag lezen. Geniet van al het moois om je heen en doe de 85 jarige de groeten van ons...... goed voorbeeld doet goed volgen. Buen Camino

  • 04 Juni 2017 - 19:27

    Howard Ommel:

    Goed bezig Mia ja internet is niet overal hetzelfde als hier.

  • 04 Juni 2017 - 20:15

    Jo Van Der Veer:

    Hoi Mi@, ik had je apje verkeert beoordeeld, dom dom dom.
    Maar.........nu ben ik weer helemaal bij, geweldig verslag en mooie foto's.
    Goede verdere reis hoor, lieve groet van mij .Jo.

  • 04 Juni 2017 - 22:21

    Wil Combee:

    Fijn om te lezen dat het goed gaat! Geniet er van!

  • 04 Juni 2017 - 22:39

    Marijke:

    Hoi Mia. Nog veel plezier en maak veel vriendschappen onderweg. Liefs Marijke

  • 04 Juni 2017 - 23:42

    Miep:

    Lieve Mia, fantastisch dat je dit weer doet, maar 35 km is toch noet nodig op 1 dag? Je komt vast wel door een ander dorpje waar je al kunt stoppen. Jij bent mijn voorbeeld maar die 85 jarige zet ik graag naast je. Er is toch nog leven na je 70ste. Dank voor de mooie foto,s knap dat je dat er allemaal op kunt zetten. Een ontspannen verdere reis en zoen van miep

  • 05 Juni 2017 - 11:30

    Berend En Hanni:

    Hoi Mia,

    Goed te lezen dat je intussen lekker op pad bent met al allerlei fijne ervaringen. We waren al een beetje ongerust omdat je reisverslagen achter bleven - maar ja, natuurlijk weer eens oorzaak slechte of geen internet-verbinding. Ga maar fijn zo door en geniet met volle teugen! Zien je verdere reisverslagen met belangstelling tegemoet.
    Groetjes,
    Hanni en Berend

  • 05 Juni 2017 - 12:10

    Thea:

    Dag Mia, wat een prachtig verhaal en wat een belevingen. Echt geweldig. Fijn dat je voetjes het zo goed doen en dat de temperatuur nu iets beter is. 32,5 km is wel heftig en hoop dat je eerder een slaapplaats gaat vinden. We kijken uit naar weer nieuwe mooie verhalen.
    Het ga je goed. Thea en Ron.

  • 05 Juni 2017 - 12:12

    Rietje V Walree:

    Geweldig Mia wat een afstanden loop je.Voor jou neem ik ook mijn petje af maar ook voor die 85 jarige.
    Wat zie je ook veel ik geniet van reis verslag en fotos.
    Tot volgend verslag.xxx Rietje

  • 05 Juni 2017 - 13:50

    Anie:

    Fijn Mia dat we weer wat van je horen en dat je zo lekker gaat,ben benieuwd of je de 32,5 haalt of eerder een leuk adresje vind.Als ik zo lees is het weer een prachtige tocht.kijk weer uit naar je volgende verslag Mia neem ook op tijd je rust liefs Annie

  • 06 Juni 2017 - 10:53

    Alida:

    Fijn dat het goed met je gaat Mia het zijn me wel kilometers hoor die je loopt. Je ziet op deze manier wel een heleboel, je leert op deze manier ook veel mensen kennen. Hou vol en geniet ervan groetjes Alida.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mia

Welkom allemaal!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 578
Totaal aantal bezoekers 236989

Voorgaande reizen:

17 Juli 2019 - 25 Juli 2019

Elfstedenroute !

24 Mei 2018 - 24 Mei 2018

Griekenland, Kreta

07 Mei 2018 - 14 Mei 2018

Polen

13 Juli 2015 - 06 September 2015

Santiago de Compostela

28 Mei 2017 - 30 November -0001

Van Lissabon naar Porto

09 Augustus 2019 - 30 November -0001

Pelgrimeren op de fiets

Landen bezocht: