Yoepie! - Reisverslag uit Santarém, Portugal van Mia Linskens - WaarBenJij.nu Yoepie! - Reisverslag uit Santarém, Portugal van Mia Linskens - WaarBenJij.nu

Yoepie!

Door: Mia

Blijf op de hoogte en volg Mia

31 Mei 2017 | Portugal, Santarém

Dank jullie weer voor de lieve reacties! Echt fijn om te lezen en dat jullie mee wandelen en meeleven!

Vandaag dus de start van deze Camino . Ondanks mijn ervaring van de vorige Caminos was ik toch wel gespannen van start gegaan. Staat het wel goed aan gegeven met pijlen? Verdwaal ik niet en is er of zijn er genoeg bars om even bij te komen?

De temperatuur vandaag rond 25 /. 27 graden .. dat was het zeker!

Maar zoals gewoonlijk ongerust geweest voor niets.. de route aangegeven in Santarem was minder, maar gisteren ontdekt waar hij startte en dus was ik vanmorgen rond 07.00 op stap.. ik was vergeten de wekker op de juiste tijd te zetten, uurtje vroeger hier, duns toen de wekker afging was het pas 06.00 uur inplaats van 07.00 uur! Maar heb er geen spijt van gehad om zo vroeg op stap te gaan... na een overheerlijk ontbijt op mijn gemakkie naar het startpunt gelopen... het is echt genieten om door de stille stad, alleen de bakker is open, te lopen... en ja hoor de eerste gele pijlen snel gevonden en liep al heel snel door bos en stille wegen waar alleen de farmers op het veld aan het werk waren en mijn bon Camino wenste of alleen zwaaide.

De vogels en vlinders wandelde mee... en ik dacht, ik ben hier alleen op de wereld.... geen pelgrim te zien! Wel gelukkig gele pijlen! En dat was tegen verwachting in goed aangegeven. Dus amper in mijn boekje gekeken en de gele pijlen gevolgd, na uren lopen, de zon werd al behoorlijk warm, een Bar... Ha koffie met een overheerlijk gebak ... ! Zo lekker,,, ik nam een extra grote, Kan ik even vooruit dacht ik... had genoeg drinken en eten bij maar een zoetigheid is zo lekker! En het ongelofelijke gebeurde... 2 pelgrims zaten aan de koffie ... beide waren ook verrast .
zij hadden ook nog niemand ontmoet, Kwamen uit Brugge en gestart vanmorgen in Santarem... heel vroeg gestart... we konden Nederlands praten en dat is toch weer leuk...

Wel namen zij nogal een lange rustpauze dus ging ik weer op stap en dat is wel goed geweest want het werd behoorlijk heet op die stille wegen met af en toe een boom waar je onder kon rusten en afkoelen... de weg zelf is niet moeilijk , alleen maar recht lopen en geen up en down dus dit is een prachtige aanlooproute naar, denk ik, zwaardere route!

Al met al ben ik nu aangekomen bij Casa de Azzancha.. waar ik door een geweldige gastvrouw HELENA ben ontvangen .. wat een genot.. heerlijke douche en bed.. nog geen slaapzak of eigen handdoek nodig gehad, alles is zo verschoon en top, zij gaat koken vanavond en wat denk je, terwijl ik dit schrijf komen de pelgrims die ik vanmorgen heb ontmoet, ook binnen lopen.. wat een verrassing! Ze zijn ook zeg maar " door gewarmd" en willen ook een bed .. geen probleem.. we zijn hier met 3 mensen , tot nu toe en Helena gaat voor ons koken vanavond... wij zijn uitgelopen en laten ons verwennen!

Morgen heb ik een korte route gepland.. kan wel langer , maar doe het rustig aan, deze hitte kost veel inspanning .. dus morgen naar Golega .. misschien maar 10km maar daarna weer langere afstand naar Tomar.

Lieve mensen , nogmaals dank en morgen weer meer!
Lieve groet,

Doeiiiii mi@







  • 31 Mei 2017 - 18:52

    Mike:

    Hoi
    Weer een mooi begin van een mooie tocht.
    Lekker relaxen vanavond.
    Tot snel weer
    Groetjes van ons

  • 31 Mei 2017 - 19:12

    Howard Ommel:

    Een rustig begin is het halve werk

  • 31 Mei 2017 - 19:25

    Karin:

    Prachtig om weer je verhaal te lezen.
    Succes tijdens je verder tocht.Fijne avond.

  • 31 Mei 2017 - 19:32

    Jo Van Der Veer:

    Leuke mensen ontmoeten, zelfs lieve, die lekker gaan koken voor je, heerlijke ervaring !
    Lieve groet : Jo.

  • 31 Mei 2017 - 19:35

    Rietje V Walree:

    Verstandig dat jehet rustig aandoet slaap lekker

  • 31 Mei 2017 - 20:23

    Rik Van Nassauw:

    inderdaad doe rustig aan. MIA . daarom..... luister naar je lichaam. en slaap lekker......DOEI..

  • 31 Mei 2017 - 20:46

    Truus Hansen:

    Mia, heb bewondering voor je, dat je dat zo doet.
    Wens je nog heel veel plezier onderweg.
    Voor straks welterusten , slaap lekker
    Lieve groetjes

  • 31 Mei 2017 - 20:57

    Marlies:

    Kijk ik in mijn mailbox, zie ik weer een berichtje van Mia.
    Dus ik heb weer genoten van je verslag en je foto's.
    Leuk dat je die Belgen hebt ontmoet. Biertje mee gedronken?
    Groetjes, Marlies

  • 31 Mei 2017 - 21:27

    Annie :

    Wat fijn dat er zo goed voor je gezorgd word en al mensen hebt ontmoet,doe maar lekker rustig aan dan kun je er lekker van genieten en al die bloemen langs de weg ook mooi he.
    Mia slaap lekker gr Annie

  • 31 Mei 2017 - 22:58

    Miep:

    Wat heerlijk dat het zo goed gaat , doe maar rustig aan en geniet van die lekkere zoetigheden en aardige mensen. Het ism geweldig dat dit nog bestaat. Zoen

  • 31 Mei 2017 - 23:04

    Thea En Ron:

    Hoi Mia, wat een verrassing bericht van je te ontvangen dat je weer op stap bent. Wij vinden het ontzettend knap, avontuurlijk en ondernemend van je. Ik neem mijn petje voor je af. Wat geweldig hoe jij ons zo deelgenoot maakt van je wandelingen. Met de warmte is het inderdaad verstandig het wat rustig aan te doen en goed te drinken en iets lekkers erbij.
    Wens je morgen een mooie wandeling en geniet van al het moois.
    Groeten van Thea en Ron

  • 01 Juni 2017 - 08:37

    Hanny En Henk :

    Hoi Mia.Goedemorgen. Goed geslapen? .Voor vandaag een mooie dag, mooie verhalen en mooie mensen.
    Mooie foto's op de site en lieve berichtjes van de mensen die met je "meelopen ".
    Wij wensen je veel wijsheid en blijf op het rechte pad! Neem op tijd je rust en het goede voor de innerlijke mens.
    Veel lieve groetjes van ons. Toi.Toi.Toi. Tutti Frutti.

  • 01 Juni 2017 - 09:22

    Alida:

    Hoi Mia, wat fijn dat het zo goed gaat en zo te lezen geniet je onderweg lekker van alles. Groot gelijk dat je het rustig aan doet met de warmte. Succes voor vandaag en groetjes Alida.

  • 01 Juni 2017 - 22:24

    Marijke:

    O wat heerlijk Mia om in een opgedekt bed te kunnen slapen. Ik hoop dat volgende week ook eens te treffen op de route del nortek.
    Geniet en wandel ze. Groetjes Marijke

  • 02 Juni 2017 - 16:28

    Nico:

    Dag Mia, leuk om de reisverslagen te ontvangen. Ik moet zeggen dat ik er bewondering voor heb om alleen onder redelijk primitieve omstandigheden zo,n tocht te maken. Sterkte voor de komende dagen.
    Groet, Nico


  • 04 Juni 2017 - 14:37

    Wil Combee:

    Hi Mia,

    Hoe gaat het is zie dat er na 31 mei geen verhalen meer van je zijn.
    Of kijk ik verkeerd? Gaat het goed met je?
    Groet,Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mia

Welkom allemaal!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 236971

Voorgaande reizen:

17 Juli 2019 - 25 Juli 2019

Elfstedenroute !

24 Mei 2018 - 24 Mei 2018

Griekenland, Kreta

07 Mei 2018 - 14 Mei 2018

Polen

13 Juli 2015 - 06 September 2015

Santiago de Compostela

28 Mei 2017 - 30 November -0001

Van Lissabon naar Porto

09 Augustus 2019 - 30 November -0001

Pelgrimeren op de fiets

Landen bezocht: