nog 1 nacht - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Mia Linskens - WaarBenJij.nu nog 1 nacht - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Mia Linskens - WaarBenJij.nu

nog 1 nacht

Door: Mia

Blijf op de hoogte en volg Mia

27 Mei 2017 | Portugal, Lissabon

Bijna zover! 28 mei 2017

Iedereen bedankt voor het lezen, reacties (die echt heel belangrijk voor mij zijn) en het aanmelden van nieuwe lezers die mij willen volgen.

Hopelijk zijn er in Portugal, ook in de kleine dorpjes, goede internetverbindingen om met regelmaat een verslag te schrijven, eigenlijk is het ondenkbaar dat het er niet zou zijn.
Soms zijn de letters heel klein op de website, je kan ze groter maken door op de grote A te klikken, rechts boven dacht ik. Ook als je niets meer wilt ontvangen meld je dan af via een persoonlijke email. Ik verwijder je dan van mijn email lijst.
Een persoonlijke email is altijd mogelijk.

Altijd komt de vraag weer op...wat neem ik mee? Liefst zo min mogelijk want alles moet gedragen worden dus..wat ik thuis laat is mooi meegenomen. De rugzak staat klaar maar nog niet ingepakt... vanavond dan maar doen.

Na een moeilijke tijd/weken/ heb ik toch besloten om op stap te gaan voor mijn vierde Camino. Deze keer met een bijzondere intentie, lieve mensen waar ik afscheid van heb moeten nemen, neem ik in gedachte mee op deze tocht.

Morgen is het dan zover! Met trein naar Eindhoven, even een stop 's-Hertogenbosch, waar ik een mede pelgrim ontmoet, Marijke, zij gaat in Juni lopen, een route die ik al heb gelopen, gaan nog even bijpraten en natuurlijk koffie met een Bosche Bol verorberen... kunnen we best eten want de kilo's gaan er af vliegen.
Daarna naar Eindhoven, 15.15 de lucht in en aankomst is gepland om 17.15 in Lissabon.
Met bus naar centrum en dan op zoek naar Hostel, voor 2 nachten geboekt.
Tijd genoeg om de Lissabon te bewonderen, te oriënteren, tot rust te komen en stempel halen enz.
De route die ik ga lopen is een onderdeel van de Camino Portugese van Lissabon naar de plaats Porto, ongeveer 377km.
Het bovenste gedeelte van deze route heb ik vorig jaar gelopen dus nu nog even afmaken toch.

Lissabon (Lisboa in het Portugees) is de hoofdstad en de grootste stad van Portugal. De agglomeratie telt zo'n 2.900.000 inwoners. De stad ligt in het westen van het Iberisch Schiereiland op de rechteroever van de Taag, op korte afstand van de Atlantische Oceaan, in de streek Estremadura. Lissabon is de meest westelijke grote stad en hoofdstad van continentaal Europa

Op 31 mei vertrek ik met trein, als ik niet verander van gedachte, naar het plaatsje Santarem, 1 nacht overnachten en op 1 juni gaat het echte lopen beginnen en dat wordt direct een lange route van ongeveer 30km...liever wil ik dat niet, hopelijk kan ik onderweg eerder een slaapplaats vinden. We zullen zien wat op mijn pad komt.
In ieder geval hoop ik op bijzondere ontmoetingen en mooie verhalen van mede pelgrims.
Lieve mensen,
Tot in Lissabon!

Mia


















  • 27 Mei 2017 - 10:39

    Jaap En Wil:

    Lieve Mia wat fijn dat je bijna start klaar bent. Het is niet te geloven hoe wij je volgen.... Net als jij hebben onze Camino Português moeten afbreken en zijn nu thuis.
    Wij gaan lekker met je mee en genieten van je Camino. Buen Camino

    Mia goed voorbeeld doet goed volgen

  • 27 Mei 2017 - 11:18

    Jo V.d.Veer:

    Lieve Mi@, nogmaals goede reis op je Camino, en ga genieten na deze hectische week. Lieve groet, Jo

  • 27 Mei 2017 - 13:59

    Wil Combee:


    Geniet van de Camino, mooi vooruitzicht!
    Ga je zeker volgen.
    Goed idee om nu het stuk vanaf Lissabon te gaan lopen.
    Groet, Wil

  • 27 Mei 2017 - 15:26

    Rietje V Walree:

    Mia je kan het loop je niet over de kop en wens je goed weer dangaat het zeker lukken.

    Lieve groet van Harry en mij.

  • 27 Mei 2017 - 16:20

    Rik Van Nassauw:

    natuurlijk lopen we allemaal in gedachten met je mee. maar we wensen je een heel goede camino.
    en nogmaals luister naar je lichaam. met een vriendelijke groet van MIENTJE & CORNE & en RIK....
    Helaas hebben we het hondje PLUISJE niet meer. is 12 jaar mogen worden..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mia

Welkom allemaal!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 236978

Voorgaande reizen:

17 Juli 2019 - 25 Juli 2019

Elfstedenroute !

24 Mei 2018 - 24 Mei 2018

Griekenland, Kreta

07 Mei 2018 - 14 Mei 2018

Polen

13 Juli 2015 - 06 September 2015

Santiago de Compostela

28 Mei 2017 - 30 November -0001

Van Lissabon naar Porto

09 Augustus 2019 - 30 November -0001

Pelgrimeren op de fiets

Landen bezocht: